Elämykselliset luontoretket

Elämykselliset luontoretket tarjoavat iloa ja pirteyttä niin mielelle kuin keholle. Vihreiden Tassujen elämykselliset luontoretket on ryyditetty teemallisilla tarinoilla, uskomuksilla ja mytologialla, vaikkakin pohjalla ja opastuksen ytimenä onkin vahva tieto-taito historiasta, evoluutiosta, luonnosta, tavoista, etymologiasta ja hyvinvoinnista.

Elämyksellinen luontoretki voi olla vaikka: Elämyksellinen Torronsuon kansallispuisto -retki, joko kahden tunnin tai neljän tunnin mittaisena versiona riippuen ryhmästä ja luonnossa olemisen ajasta.

Lumoudu suon tarinoista! Elämyksellinen Torronsuon kansallispuiston toteutetaan verkkaisella vauhdilla oppaan kertomusten saattelemana upeissa suomaisemissa. Tarinoita suosta, sen synnystä ja muodostumisesta sekä historiasta. Suon asukkaista ja asukeista, käytöstä ja siihen liittyvistä uskomuksista ja perinteistä. Suon ainutlaatuisesta kasvillisuudesta ja tyypillisten kasvien, kuten rahkasammalen tai lakan erityisyydestä. Tarinoidessa aika kuluu ja kävelyyn voi mennä puolentoista tunnin sijaan myös kaksikin tuntia, joten varaudu rautakautiseen aikakäsitykseen ja ajan kulun seuraamiseen ennemmin auringosta kuin kellosta.

Varustaudu kiireettömyyden lisäksi ja avaralla mielellä ja tarkoilla aisteilla kuuntelemaan, katselemaan ja tuntemaan omaa historiaasi.

Järjestämme luontovalmentajan opastamia elämyksellisiä, tarinallisia retkiä myös Hämeen alueen muissa luontoretkikohteissa, kuten: Melkuttimilla, Komiolla tai Pääjärven virkistysalueella, jotka sijaitsevat Lopella, tai Saaren kansanpuistossa sekä Liesjärven kansallispuistossa, jotka sijoittuvat Tammelaan. Halutessanne elämyksellisyys onnistuu muutamassa muussa Suomen upeista Etelä-Suomalaisista kansallispuistoista, kuten Teijossa, tai suojelukohteissa kuten Aulangolla tai Evolla.

Elämyksellisten luontoretkien hinnoittelu tapauskohtaisesti! Kysy lisää.

Varaa oma paikkasi soittamalla 050 4619629. Ota yhteyttä!